INSTAGRAM
Instagram průvodci
Instagram průvodci jsou dalším skvělým způsobem, jak sdílet obsah na této sociální síti. První představení této funkce bylo již v roce (a teď se podržte) 2020. Od té doby jej objevilo už mnoho značek, influencerů i malých tvůrců, kteří průvodce použivají při kategorizaci jednotlivých příspěvků věnovaných konkrétnímu tématu.

Výhodou průvoce je to, že k jejich tvorbě nepotřebujete vytvářet „žádný nový“ obsah. V průvodcích jde především o seskupení videí a příspěvků, které již (nejen na vašem profilu) existují. Pojďme se mu ale podívat na zoubek, pochopit co to vlastně ten průvodce je, jak ho vytvořit a jak ho používat pro vaše podnikání. 

Co je průvodce?

Je to formát obsahu, který kombinuje vizuální prvky a text. Každý průvodce je v podstatě sbírkou již existujících příspěvků, které můžete doplnit o popis. V okamžiku kdy průvodce vytvoříte, zobrazí se ve vašem profilu na veřejné kartě, kterou mohou vaší sledující kdykoli navštívit. Navíc jej můžete kdykoliv sdílet ve vašem příběhu a připomínat tak příspěvky, které jsou už tak dole, že k nim sledující už občas nenajdou cestu.

Při tvorbě můžete narazit na 3 tipy průvodce:

Místa – sdílení skvělých míst…Ať už jsou to místa, kde mají ty nejlepší snídaně, tipy na krásné rozhledny (skryté pláže) nebo nejchutnější matcha latté. Tito průvodci jsou geograficky zaměřeni a obecně se soustředí na nějaké téma. 

Produkty – Tento typ průvodců je skvělý pro malé podniky, které mají integrovaný obchod na svém profilu. Můžete tak ze svých produktů vytvořit kolekci např. „Prsteny s minerály, Zlaté prsteny, Náušnice do nosu“ apod. Můžete dokonce vytvořit průvodce s produkty jiných obchodů, např. „Moje #musthave kousky na zimu“ a vložit do něj produkty oblíbených značek. Pozor: Průvodce věnovaný produktům je vázán na obchody na Instagramu (takže do průvodce „Produkty“ nemůžete přidat něco, co není v seznamu produktu). 

Příspěvky (ty které jste vytvořili nebo si je uložili) – Tento typ průvodce se neřídí geografickými značkami nebo produkty. Je to nejotevřenější druh průvodce a poskytuje vám největší svobodu, pokud jde o obsah, který do něj můžete zahrnout. Do průvodce můžete vložit  jakýkoli veřejný příspěvek, který je váš nebo ho máte pro inspiraci ve složce uloženo. 

Co jsou průvodci a jaké jsou jejich možnosti už víte, teď se podíváme na to, jak si takového průvodce na vašem profilu vytvořit. 

Přejděte na svůj profil a klepněte na tlačítko plus + (viz obr. 1.). Otevře se nabídka s možnostmi toho, co můžete na Instagramu zveřejňovat. Klepněte na „Průvodce“. (viz obr. 2.) 

V závislosti na tom, o čem je váš průvodce, máte různé možnosti výběru obsahu. (viz obr. 3.)

  • Pro průvodce místy na Instagramu: Vyhledávejte zeměpisné značky, používejte uložená místa nebo místa, která jste označili zeměpisnými značkami ve svých vlastních příspěvcích. 
  • Pro průvodce produkty na Instagramu: Produkty z vašeho obchodu, produkty vybraných značek.
  • Pro průvodce příspěvky na Instagramu: Použijte příspěvky, které jste si uložili nebo své vlastní osobní příspěvky
neznámý název_1.png

Následně klepněte na další  a přidejte název a popis vašeho průvodce. Pokud byste chtěli použít jinou titulní fotku, klepněte na změnit titulní fotku. Tu nemůžete nahrát z vaší foto galerie, ale pouze z vybraných nebo uložených příspěvků. 

Když máte nahrány všechny vybrané popisky + příspěvky klepněte na další v pravém horním rohu a následně sdílet. Pozor: průvodce musí mít název a minimálně dvě položky. Každá položka musí mít název. Pokud nejsou tyto základní podmínky splněny, nebude možné průvodce sdílet. 

neznámý název_2.png

Takto sdílený průvodce se propíše pouze do vaší karty na profilu, nikde jinde se neukáže. Můžete si ho tak poprípadě zkontrolovat a upravit. Až za vás bude v pořádku, můžete ho nasdílet ve stories. 

A teď to poslední. Mám pro vás 4 tipy, jak takového průvodce používat pro vaše podnikání. 

Shromážděte příspěvky zaměřené na vybrané téma
Pokud nabízíte více produktů nebo služeb a zveřejňuje různé typy obsahu, můžete je v průvodci pod konkrétním tématem seskupit. Já mám zatím průvodce dva. Jeden se věnuje instagram tipům a druhý zase business tipům. Určitě ale plánuji udělat průvodce i na canvu, ligthroom a další. 

Sdílejte své nejčastější otázky a odpovědi
Jste opakovaně dotazováni na téma o kterém jste již v nějakém příspěvku mluvili? Seskupte je do jednoho průvodce, kam sledující odkážete. Díky nadpisu jednotlivých příspěvků v průvodci si najdou co potřebují… A ještě mnohem více. 

Spolupráce s influencery
Vytvořte průvodce, který představí ambasadory vaší značky. Díky možnosti vkládat do průvodce i uložené příspěvky jiných účtu, můžete do něj tak vložit sdílený příspěvek vašeho ambasadora. Buď jej můžete představit nebo uložit příspěvek, kde mluví o vašem produktu nebo službě. 

Vytvořte cestovního průvodce
Pokud se zabýváte cestováním, vytvořte průvodce, který vaše sledující přenesou na konkrétní místa. Např. „Skryté pláže na Ibize, Cyklostezky u jezera Lago Di Garda, Krásy Šumavy“ apod.

Možností je samozřejmě mnohem více. Je to jen čistě na vás jak průvodce uchopíte. Pamatujte si ale jedno, měl by dávat smysl.